Monday, 28 January 2013

-MELAKA PIRATE PARK_


BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..

Tuk,tuk,tuk...!
Apabila ada bunyi ketukan pintu belakang,ini menandakan ayah m.arrot dah balik.
Ibu dan m.carrot dah merancang untuk pergi ke masjid memandangkan malam ini ada “maulud orang tua-tua”. Selepas ke masjid,kami nak ke STADIUM HANG JEBAT kerana ada JUALANGAZA  malam ini.

APA ITU JUALAN GAZA?
Bagi pendapat m.carrot,jualan gaza merupakan jualan yang dianjuran oleh individu atau sesebuah organisasi untuk membantu rakyat gaza yang diseksa oleh ZIONIS. Di jualan ini,semua boleh menjual barangan terpakai mereka dan mensedekahkan untung/duit yang mereka terima kepada warga GAZA.

BACK TO MY STORY:
Alkesah,keluarlah m.carrot dan keluarga pada jam 8.30malam... i just wearing a simple orange long sleve t-shirt n black slack. I didn’t have any suitable shirt to waer because i’m just back home for holiday without bring any shirt home.
Sampai di stadium,kami lihat banyak khemah telah dalam kegelapan. My dad tanya pada salah seorang peniaga makanan di situ,

Ayah     : Assalamualaikum...boleh tumpang tanya tak,jualan Gaza kat mana  ye?”
Peniaga: Jualan tu dah habis lah bang..petanag tadi lagi dah habis.. saya pun buka gerai ni malam                sebab ingatkan jualan sampai malam. Rupanya habis awal. Petang tadi ada Aflin Shauki                   datang.
Ayah      : owh, tak pe la macam tu..terima kasih ye.

Kami pun rasa hampa...

Untuk hilangkan rasa ‘SIA-SIA’ datang, kami masuk ke dalam stadium...
ada perlawanan bola antara KTRS vs ATC. #ibu cakap itu perlawanan bola antara kilang-kilang. 

foto perlawanan bola

Jadi, ibu ajak ke ayer keroh..
tapi, ayah tak mahu.

Setelah berbincang,kami ikut sahaja cakap ayah.
Tpi,kami tak tahu ke mana ayah nak bawa kami..

Rupa nya, ayah mahu membawa kami berjalan di Bandar Melaka.

Kami pergi berjalan di sekitar Sungai Melaka.
Kami mahu menaikiRIVER CRUISE, tapi perlu beratur panjang..
jadi, kami bersiar-siar sahaja untuk menikmati suasana malam Bandar bersejarah ini.

-ayah n adik di pintu masuk-

  -ayah n ibu di pesisiran Sg Melaka-


SG. MELAKA dihias dengan tanglong.

Kami juga dapat lihat monorel di sini.. monorel ini dibina untuk orang ramai dapat melihat sekitar  Bandar Melaka melalui pemandangan dari atas. Panjang monorel tu, tidaklah sepanjang LRT atau monoreldi KL.. it’s just about 15 meter.


adik-beradik berlatar belakangkan monorel.




Kami juga dapat merasa untuk menaiki roller coster 6D.  #bukanlah roller coaster betul pun..Cuma imagination n play with our mind. Kanak-kanak: RM5, dan orang dewasa: RM10 selama 10minit. Apabila dah duduk kerusi, kami diminta untuk pakai sit-belt dan memakai spectacle 6D yang diberi...apabila pintu ditutup,bermula episode roller coaster kami.. you can fell it is like you ride a real one..


-6D movie-

Then, kami bergerak MELAKA PIRATE PARK.. di sini, ada banyak permainan yang mencabar minda dan daya ketahanan mental dan fizikal...
Contohnya :
  • FERRIS WHEEL- adult(RM5),child(RM3)
  • BUNGGE- just for >50kg. (Rm5)
  • PIRATE SHIP- adult (RM10).
  • CRAZY BULL-
 -pintu masuk utama-

-potret hiasanbertemakan lanun-


 teruja membali tiket ferris wheel.


gambaran suasana di sini.

-kami teruja menaiki ferris wheel-

m.carrot  dan adik menaiki ferris wheel..dari atas,kita boleh lihat permandangan Bandar Melaka.

 


  -permandangan dari dalam feriis wheel kira-kira 5meter dari bumi-

Perut pun dah mendengdangkan lagu kelaparan...jadi, kami ke KFC 24 JAM untuk makan...kami samPAi di rumah tepat jam 12 tengah malam..kami amat bersyukur kerana di beri peluang dan dikurniakan ibubapa yang great!

Thanks....
Sparkly Santa Hat Ice Cream