Sunday, 23 December 2012

-alaM UNIVerSITY_>>

SALAM SATU MALAYSIA.. :)


sebelum ana mula,ana nak gelak dulu....hahahahahahahahah.:D

mesti yang belum masuk university xsabar2 nak masuk universiti kan??hehehe.tp,yg dah masuk university,semua dah tahu keseronokan atau kesengsaraan di universiti ni...hehehe.

ana merupakan pelajar tahun pertama di sebuah universiti di bumi Malaysia ini. sebelum jejakkan kaki di alam u ni,ana memang xsabar2 sebab cikgu2 ana selalu cakap yang alam university lagi seronok dari sekolah... right or not???

SEBELUM MASUK UNIVERSITY..ANTARA SOALAN YANG MENERAWANG DI KEPALA :
  • betul ke kat university kelas xbanyak?
  • betul ke kat university boleh banyak rehat?
  • betul ke kat university ada macam2 jenis sukan?
  • betul ke kat university kita boleh buat hal sendiri?
  • betul ke kat university kita senang dapat 4.00?
  • yang paling selalu dengar----betul ke kat university boleh cari jodoh? hahahah:)
tapi,selepas 3bulan di sini,ana rasa, alam university bukanlah semudah di sekolah dan di matrikulasi...kerana di universiti yang ana duduk2 ni,semua hebat2...pointer matrik ana antara yang terendah jugak dalam kos ana... tpi,yah ana selalu cakap, 'WHO CARE WHAT GET BEFORE U ENTER THIS UNIVERSITY?'.
ibu ana cakap, 'MULAKAN HIDUP BARU'... xsemestinya orang yang hebat sebelum ni akan hebat selama-lamanya kan...ambil contoh diri ana sendiri...

dulu,alhamdulillah ana sangat hebat di sekolah rendah na sekolah menengah...tai,di matrikulasi,ana makin menurun...tapi,ana bertekad untuk bangkit semula di alam university ini...tapi,bukan itu yang ana mahu tunjukkan...ana ingin kalian yang gagal bangkit bersama-sama meneruskan perjuangan...mulakan hidup baru di alam university ini...

di university lah kita semua membentuk diri tanpa keluarga dan peraturan...di sini  semua kena mengumpul pengalaman untuk ditunjukkan semasa memohon pekerjaan nanti...di u ni,untuk mendapatkan nota bukan stu perkara yang susah kerana senior yang baik2,in syaa Allah dapat membantu semua...tapi,pengaruh wifi yang laju duit yang banyak serta bebas untuk keluar masuk uneversiti merupakan perkara asas yang perlu dijaga...tapi,ana percaya...hidup di university ini perlu pandai cari kawan n uruskan masa...KTE PERLU BERGEMBIRA DI SINI NAMUN,JANGAN SESEKALI KITA LUPA AKAN ALLAH...

nanti meja korang  akan jadi macam ni...;



sekian untuk coretan hari ni...semoga segala nasihat yang diberikan juga merupakan nasihat ke atas diri saya juga...assalamualaikum n have a nice day...;)

Sparkly Santa Hat Ice Cream